یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

چيني‌ها در 18دقيقه سايت‌هاي دولتي و نظامي آمريکا را هک کردند

شکست سنگين آمريکا در جنگ سايبري با چين

هک

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۳:۰۰


بر اساس گزارشي که روز گذشته توسط دولت آمريکا منتشر شد، چيني‌ها موفق به انحراف ترافيک اينترنتي بخشي از سايت ها و سرويس هاي وابسته به ارتش و دولت اين کشور به سمت سرورهايي در خاک چين شده‌اند.

 وايمکس نيوز -  اين گزارش که توسط کميسيون بررسي روابط امنيتي و اقتصادي آمريکا و چين منتشر شده همچنين نشان مي دهد که شرکت هاي بزرگ مخابراتي در چين با مختل کردن ترافيک اينترنت به مدت 18 دقيقه بخش گسترده اي از ترافيک سايت‌هاي حساس دولتي و نظامي آمريکايي را سرقت کرده و به جاسوسي در آنها پرداخته‌اند.
بر اساس اين گزارش، چيني‌ها 15 درصد از ترافيک آنلاين جهان را به همين منظور سرقت کرده‌اند و از اين طريق به اطلاعات ذي قيمتي در مورد ناسا، سناي آمريکا، نيروهاي هوايي ، دريايي و زميني ارتش اين کشور و همين طور وزارت دفاع ايالات متحده دست يافته‌اند که تاکنون بي سابقه بوده است.
اين گزارش کاملا محرمانه است، اما شبکه تلويزيوني اي بي سي آمريکا موفق شده به پيش نويسي از آن دسترسي پيدا کند. بر اساس اين پيش نويس در تاريخ 8 آوريل سال 2010 و به مدت 8 دقيقه شرکت مخابراتي چاينا تله کام چين با دستکاري ترافيک اينترنت موفق شد مسير اصلي آن را تغيير داده و کل اين ترافيک را به سرورهاي داخلي خود منتقل کند.
کارشناسان معتقدند انجام چنين عملياتي مستلزم صرف هزينه‌هاي کلان، استفاده از تخصص گسترده و دانش کلان در حوزه آي تي و همين طور بارها تکرار و تمرين بوده است.
پيش از اين شرکت‌هاي امنيتي اعلام کرده بودند که بي سابقه‌ترين سرقت‌هاي اينترنتي يک سال اخير در ماه آوريل رخ داده، اما اعلام نشده بود که قرباني اصلي اين سرقت ها دولت ايالات متحده بوده است.
برخي منابع خبري ديگر هم اعلام کرده‌اند که سايت‌هاي وابسته به تفنگداران دريايي آمريکا، وزارت بازرگاني، چند اداره دولتي مربوط به هواشناسي و امور اقيانوس ها و ده‌ها اداره دولتي و نظامي کوچک و متوسط ديگر هم در جريان اين حمله با موفقيت مورد سرقت اطلاعاتي قرار گرفته‌اند.
جالب اينکه حتي سايت‌هاي شرکت‌هاي بزرگ تجاري و آي تي آمريکا مانند دل، ياهو، مايکروسافت و آي بي ام هم در جريان حملات وسيع و بي سابقه مصون نمانده‌اند.
مسوولان وزارت کشور و وزارت خارجه آمريکا تاکنون از هرگونه اظهارنظر در اين مورد خودداري کرده‌‌اند. مقامات آمريکايي قبلا هم چندين بار از اقدامات روسيه و چين براي نفوذ به سايت‌هاي آمريکايي و سرقت اطلاعات حساس و محرمانه خبر داده بودند.
حتي هک شدن گسترده گوگل در اواسط سال 2009 هم به چين نسبت داده شد، هر چند اين مساله هرگز ثابت نشد. در جريان حمله ده‌ها سرويس وابسته به گوگل و بيش از 30 شرکت زير مجموعه آن مورد حمله قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو